بررسی تفاوت های بین دو سنگ گرانیت و تراورتن

بررسی تفاوت های بین دو سنگ گرانیت و تراورتن

در این مقاله میخواهیم در مورد مزایا و اشکالات سنگ گرانیت و تراورتن و تفاوت های هر کدام صحبت کنیم تا شما بتوانید تصمیم بگیرید کدام یک برای پروژه نوسازی منزل شما بهتر است.گرچه هر دو سنگ گرانیت و تراورتن مانند سنگ اسلب مرمریت و سنگ چینی سفید نی ریز از گروه سنگ ها هستند و هر دو از زمین استخراج شده اند ؛ اما با این وجود با یکدیگر تفاوت دارند.

سنگ گرانیت

گرانیت یک سنگ سخت و آذرین است که به اشکال مختلف در سراسر زمین یافت می شود.ماندگاری و تنوع رنگ آن باعث شده تا این ماده برای بسیاری از کاربردها از جمله آشپزخانه ، حمام ، شومینه ، کف و دیوار به عنوان یک ماده عالی تبدیل شود.گرانیت ، سنگی مبتنی بر کوارتز ، اغلب ملکه سنگها برای اهداف کفپوش است.گرانیت مخصوصاً سخت است و از دوام و مقاومت در برابر آب و لکه برداری برخوردار است.با وجود تمام مزایایی که سنگ گرانیت ارائه می دهد ، این سنگ دارای معایب و مشکلاتی است که قبل از نصب گرانیت در خانه خود ، باید آنها را در نظر بگیرید.

سنگ گرانیت

مزایا سنگ گرانیت

  • گرانیت در طیف گسترده ای از رنگ ها موجود است.برخی از الگوهای آن بسیار جذاب هستند و زیبایی و ویژگی های طبیعی دارند.
  • نگهداری سنگ گرانیت بسیار آسان است ، زیرا دارای سطح بسیار براق است.گرانیت می تواند براق بماند و با جارو و نگهداری منظم ، یک عمر دوام بیاورد.
  • سطح سخت آن می تواند منطقه ترافیکی بالایی را تحمل کند.
  • ظرافت ، سختی فوق العاده و مقاومت در برابر سایش سنگ گرانیت باعث می شود که این ماده کاملاً مناسب برای استفاده در فضای باز و داخلی باشد.
  • گرانیت می تواند در برابر دمای بسیار بالا مقاومت کند.

معایب گرانیت

  • گرانیت بسیار گران است ، زیرا باید از معادن آن تهیه و توسط متخصصان صیقل داده شود.
  • نصب گرانیت بسیار پیچیده و زمانبر است و باید توسط افراد متخصص انجام شود.توصیه می شود که نصب گرانیت را خودتان امتحان نکنید ، زیرا گرانیت بسیار سنگین است و نیاز به دقت و نصب بسیار دقیق دارد.
  • کفپوش گرانیت در زمستان می تواند کاملاً سرد باشد ، گرچه به اندازه مرمر سرد نیست.
  • تعمیر گرانیت خراشیده شده ممکن است گران به نظر برسد و احتمال تغییر رنگ گرانیت نیز وجود دارد.همچنین گرانیت ترک خورده یا شکسته نیاز به یک کارگر ماهر برای ترمیم آن دارد.

معایب سنگ گرانیت

سنگ تراورتن

سنگ تروارتن ، از چشمه های آب گرم و غارهای آهکی استخراج می شود و در سراسر جهان برای مصارف داخلی و خارجی استفاده می شود.

تراورتن نوعی سنگ طبیعی رسوبی آهکی است که متخلخل تر و نرم تر از گرانیت است ، اما می تواند برای کاربردهای مسکونی عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.تراورتن یک سنگ قابل اعتماد است و دارای رنگ های متنوعی است.کاشی های تراورتن مانند گرانیت ، برای راهروها ، روکش های دیواری ، فضای داخلی و ورودی ها بسیار عالی هستند.تراورتن سخت و بادوام است اما سنگ تراورتن برای استفاده تجاری توصیه نمی شود.هنگامی که کاشی های تراورتن به درستی نصب و نگهداری می شوند ، عمر طولانی خواهند داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *