کاربرد سنگ اسلب سیمکان

سنگ های اسلب در دکوراسیون داخلی و بیرونی ساختمان ها کاربرد فراوانی دارند چرا که کیفیت، مقاومت و میزان شفاف بودن آن ها نسبت به سنگ های دیگر بیشتر است هم چنین هنگام وقوع آتس سوزی احتمال آسیب به آن ها بسیار ناچیز می باشد.

یک مدل از این سنگ های اسلب، مرمریت سیمکان می باشد که در سایز و ابعاد مختلفی قابل استفاده هستند وبه خاطر قیمت مناسب بودن آن ها  طرفداران زیادی را نیز به خود جلب کرده اند.

 هدف از نوشتن این مقاله اشاره به کاربردها و موارد قابل استفاده از سنگ های اسلب سیمکان می باشد در صورتی که به آن ها علاقه دارید و می خواهید راجع به آن ها اطلاعات بیشتری کسب نمایید تا پایان مقاله  من را همراهی کنید.

برای خریداری نیز سنگبری ایران ماربل در اصفهان با سه دهه سابقه در زمینه ی تولید انواع سنگ های ساختمانی از جمله: سنگ اسلب چینی، سنگ اسلب مشکی و… آماده ی خدمت رسانی به شما می باشند.

 در ادامه ی مقاله راجع به سنگ سیمکان بیشتر توضیح خواهم داد.

 روش تولید سنگ های اسلب مرمریت سیمکان:

پروسه ی تولید مرمریت سیمکان به شرح زیر است؛

 زمانی که به سنگ های آهک فشار و حرارت زیادی وارد گردد تغییر فرآیندی که در ترکیب این نوع سنگ ها به وجود می ‌آید باعث رسوب آن ها و در نتیجه به وجود آمدن سنگ های اسلب مرمریت سیمکان می شوند که در این حین با اضافه کردن رزین و اپوکسی باعث جلا و استحکام بخشیدن به آن ها می گردند.

 این نامگذاری به معنای این نیست که این سنگ ها مرمر خالص اند بلکه جنس آن ها همان طور که گفتم آهکی بوده ودر مقایسه با سنگ مرمر طبیعی اختلافات زیادی دارند.

از ضعف های این مدل سنگ ها، به وجود آمدن لکه های سیاه بر روی سطح آن ها در صورت قرار گرفتن در روبه روی نور خورشید است. از نشانه های قوت آن نیز می توان گفت که در برابر ساییدگی، فشار بالا و حرارت مقاوم بوده و دارای هزینه ی کم و درخشندگی بالایی هستند و هم چنین از سنگ های خوش ساب به شمار می آیند و سطح صاف و نفوذپذیری کمی در برابر آب و رطوبت دارند.

اکنون که با نحوه ی تشکیل این مدل سنگ ها آشنا شدید در ادامه ی مقاله راجع به کاربرد های آن ها بیشتر توضیح خواهم داد.

موارد استفاده از سنگ مرمریت سیمکان:

همان گونه که قبلاً اشاره کردم در نمای داخلی و خارجی و حتی به عنوان کف پوش از این سنگ استفاده زیادی می شود رنگ گرمی که این سنگ ها دارند جلال و زیبایی خاصی را به فضای داخلی ساختمان می بخشند.

 علاوه بر آن تنوع رنگ و طرح آن ها زیاد بوده و به همین خاطر برای کف پوش در سالن های پذیرایی، ساختمان های تجاری بزرگ، تالار ها و مکان های شیک و مدرن بویژه ساختمان های مسکونی که لوکس و خاص هستند هم مورد استفاده قرار می گیرند، چرا که هم در مقابل سایش مقاوم اند وهم بخاطرصاف و صیقلی بودنشان تمیز کردن آن ها کار راحتی می باشد.

 از موارد مهم دیگری که از این سنگ ها استفاده می شود در راه پله ها و راهروها و هم چنین ساخت پله ها است که به دلیل تراکم بالا و محکم بودن آن ها برای این موارد گزینه ی مناسبی می باشند.

هم چنین در سرویس های بهداشتی و حمام برای ساخت سنگ روشویی و کلیه ی مصنوعات سنگی استفاده از آن ها مناسب می باشد.

 یک مورد دیگر که قبلا راجع به آن در ابتدای مقاله صحبت کردم کاربرد آن در دکوراسیون خارجی ساختمان است که در این جا باید به این موضوع اشاره کنم که این سنگ ها با این که در برابر گرما وحرارت مقاوم هستند اما در بیرون از ساختمان و تماس با نور خورشید امکان این که روی آن ها لکه هایی ایجاد شود زیاد است چرا که در برابر اشعه UV خورشید ضعیف بوده و از خود مقاومت کمی نشان می دهند.

پس به شما عزیزان توصیه می کنم تا از آن ها در داخل ساختمان به جای استفاده در نمای بیرونی ساختمان ها استفاده کنید. لذا در صورتی که از سنگ اسلب سیمکان  در خارج ساختمان ها استفاده کنید، ممکن است سطح سنگ به مرور زمان آسیب دیده و نیاز به تعمیر و تعویض داشته باشد.

بعد از صحبت راجع به کاربردهای سنگ مرمریت سیمکان بهتر است از قیمت آن نیز در بازار اطلاعاتی را در اختیار شما بگذارم.

 آشنایی با قیمت سنگ اسلب سیمکان:

همه ی سنگ ها را بر اساس یک سری ویژگی های خاصی که دارند قیمت گذاری می کنند که مدل سیمکان هم از این قاعده مستثنی نیست.

 از این موارد می ‌توان به اندازه ی سنگ و سایزی که دارد، میزان قطور بودن آن، کیفیت سنگ که به میزان ساب پذیری، برش دهی، و رزین و اپوکسی موجود در آن بستگی دارد اشاره کرد.

با توجه به مواردی که در بالا به آن اشاره کردم، سنگ اسلب سیمکان دارای زمینه رنگ های گرم از جمله بژ و یا کرم می باشد. در سطح این نوع سنگ رگه های قهوه ای رنگ وجود دارد، تراکم این رگه ها نشان دهنده میزان کیفیت سنگ می باشد. هرچقدر رگه های به کار رفته در سنگ اسلب سیمکان کمتر باشد، نشان دهنده کیفیت بالای سنگ است که به دنبال آن قیمت خرید سنگ نیز افزایش می یابد.

 به عنوان مثال: اگر رگه های روی سطح سنگ اسلب سیمکانی که قصد خریداری آن را دارید کم باشد به علت کیفیت بالای آن گران تر بوده و نیاز به پول بیشتری برای خریداری آن دارید.

نتیجه گیری:

در این مقاله سعی براین بود که شما را با کاربردهای گوناگون سنگ اسلب سیمکان بیشتر آشنا کنم و اطلاعات شما را در این زمینه بالا ببرم.

 با توجه به ویژگی ها و کاربرد های اسلب سیمکان باید گفت که سعی کنید سنگ های با کیفیت آن را در تزئین دکوراسیون خود استفاده کنید به این صورت که هنگام خریداری آن ها باید سنگی را انتخاب نمایید که دارای رنگ بژ روشن تر و یکنواخت تر و رگه های موجود در سطح آن نیز کم تر باشد. علاوه برآن باید بدانید که ابعاد این مدل سنگ ها هرچه بیشتر باشد گران تر و میزان طول عمر آن ها نیز بیشتر خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *