بهترین نوع سنگ برای نمای خارجی ساختمان

مقدمه

سنگبری ایران ماربل با بیش از سه دهه سابقه در تولید انواع سنگ های ساختمانی مانند سنگ اسلب مرمریت فعالیت می کند. این مجموعه از سنگبری های پیشرفته در سطح کشور محسوب می شود و با رعایت کیفیت استاندارد در سطح جهانی همه ی تلاش خود را برای جلب رضایت مشتریان به کار بسته است.

نمای خارجی ساختمان از جمله مهم ترین قسمت هایی است که در نگاه اول جلب توجه می کند. این نما تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده ی ساختمان دارد و علاوه بر زیبا بودن باید دارای کیفیتی باشد که بتواند مشکلاتی را که محیط خارجی برای نما به وجود می آورد، تحمل کند. از جمله این مشکلات تاثیر آلودگی های محیطی و باران و برف بر روی این نما ها است. به دلیل اسیدی بودن برخی از باران ها و آلودگی هایی که همراه با آن بر نمای داخلی تاثیر می گذارد، بهتر است در انتخاب نوع مصالحی که برای نمای خارجی مورد استفاده قرار می گیرد، دقت کرد. استفاده از نوع نمای خارجی بستگی به محل قرار گرفتن ساختمان در هر منطقه و فرهنگ مردم دارد. اغلب افراد سعی می کنند از سنگ هایی استفاده کنند که در نزدیکی محل زندگی آن ها به وفور یافت می شود. سنگ بری های مدرن در سال های گذشته به دلیل تهیه ی انواع مصالح اینگونه دغدغه ها را به خوبی برطرف کرده اند و بهترین ها را برای مشتریان خود با تنوع بالا فراهم می کنند.

 آشنایی با انواع سنگ نمای ساختمان

سنگ نماهای مختلفی مانند سنگ اسلب سیمکان برای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از هر کدام از این سنگ ها بهتر است با ویژگی های آن ها آشنایی داشته باشید.

سنگ گرانیت از جمله سنگ هایی است که در طرح ها و اندازه های مختلفی در بازار عرضه می شود. به دلیل بافت درشتی که در این سنگ وجود دارد می توان در نمای ساختمان به خوبی آن را مشاهده کرد. گرانیت علاوه بر مقاومت زیادی که دارد آلودگی را نیز به خود جذب نمی کند. به دلیل عدم جذب آب در این سنگ در زمان هایی که باران و برف می بارد آب به درون آن جذب نمی شود. این سنگ در رنگ های مختلفی مانند طوسی، سبز، صورتی و قرمز در بازار عرضه می شود. گرانیت رنگ های دیگری مانند سیاه و پلنگی نیز دارد که در قطعات بزرگ اسلب قابل عرضه است.

سنگ اسلب چینی ازنا و سنگ تراورتن نیز از دیگر سنگ هایی است که در بازار سنگ عرضه شده و مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. سنگ های تراورتن به دلیل رسوبی بودن لایه لایه هستند. چسبندگی این سنگ ها باعث استفاده از روش های مختلف در برش دادن آن ها شده است. این سنگ مقاوم برای نمای ساختمان، با قیمت پایین تهیه می شود و به دلیل چسبندگی آن به سیمان نیازی به اسکپ گذاری آن نیست. انواع مختلفی در تراورتن در بازار عرضه می شود که می توان به طوسی، خرمایی، بژ و ابر و بادی اشاره کرد. به دلیل زیبایی و منحصر بودن طرح و رنگ این سنگ قیمت آن کمی بالاتر از انواع دیگر سنگ برای نمای داخلی و خارجی است.

کارخانه ی سنگ مرمریت مشکی و دیگر انواع سنگ ها این محصول را برای زیباتر کردن نمای خارجی در قطعات مختلفی عرضه می کنند. قیمت بالای این سنگ باعث شده است در ساختمان های گران قیمت بیشتر از این محصول استفاده شود. به دلیل مقاومت بالای این سنگ بهترین انتخاب برای نمای خارجی انواع سنگ های مرمر هستند. به دلیل زیبایی مرمر در سنگ های زرد، سبز و سفید از این محصول برای نمای خارجی ساختمان هتل های مدرن، حرم ها و مساجد نیز استفاده می کنند.

سنگ رسوبی سند استون از ماسه و کانی تشکیل می شود. مقاومت این سنگ به دلیل ساختار آن از کربنات کلسیم، اکسید آهن، دولومیت و سیلیس است. این ماسه سنگ یا سند استوان به دلیل مقاومتی که در هوازدگی دارد برای نمای خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل کم بودن ملات این سنگ در نمای خارجی ساختمان از گیره ی اسکوپ سنگ برای کارگذاری آن استفاده می شود. خشن و زبری این سنگ باعث شده است ساب پذیری کمی داشته باشد و آب را به خود جذب کند.

ویژگی سنگ های مناسب برای نما

سنگ اسلب چینی مناسب در هر نما بر اساس ویژگی های آب و هوایی منطقه ای که ساختمان در آن ساخته شده، انتخاب می شود. در مناطق سردسیر بارش های فراوان باعث استفاده بیشتر از سنگ هایی می شود که تخلخل کمی دارند زیرا یخبندان این سنگ ها را متلاشی می کند. طوفان شن نیز در مناطق کویری سنگ ها را دچار سایش کرده و مقاومت آن ها را کم می کند. در زمان خرید سنگ برای نمای خارجی ساختمان با توجه شرایط اقلیمی باید به مواردی مانند بررسی مکانی ها، مقاومت خمشی و کششی، نوع برش و صیقل سنگ، میزان مقاومت در برابر آفتاب، تخلخل، تاثیر پذیری از باران های اسیدی و مقاومت در برابر هوازدگی و یخ زدگی نیز دقت کرد.

نتیجه گیری

ایران ماربل کارخانه ی تولید انواع سنگ های مقاوم برای نمای داخلی و خارجی ساختمان را تاسیس کرده است. این مجموعه با توجه به شرایط اقلیمی متفاوتی که در کشور ما وجود دارد برای تولید انواع سنگ های مناسب با نمای خارجی در ساختمان های مختلف سعی در ارائه ی بهترین ها را دارد. کارخانه ماربل از سنگبری های پیشرفته در سطح کشور است. برای خرید انواع سنگ های مناسب نمای خارجی مانند گرانیت، تراورتن، استون، مرمریت و غیره با توجه به نیاز ساختمان و قیمت تمام شده ی سنگ ها می توان بر اساس مزیت های این محصول بهترین را برای نمای خارجی در هر منطقه مورد استفاده قرار داد.

سنگ های مناسب برای نمای خارجی علاوه بر مقاومت باید در قطعه های بزرگ اسلب عرضه شود و در مقابل عوامل خارجی مانند برف و باران و آلودگی های محیطی تغییری از نظر شکل ظاهری نداشته باشد. این سنگ ها به دلیل موقعیتی که در نمای بیرونی دارند باید بدون هر گونه امکان ریزش و ایجاد مشکل برای عابران باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *